dimecres, 10 de novembre del 2010

De turista voluntàri a treballador voluntàri


Això és The Hot Water Beach una de les atraccions més famoses pels turistes que visiten Nova Zelanda. Es troba a la penísnula de Coromandel, a la ïlla nord no gaire lluny de Witianaga. La seva fama està justificada ja que és força extraordinari el que hi succeïx allà . Al mig d'aquesta platja a cada marea baixa durant 2 hores hi brollen unes aigües termals naturals. Nomès fa falta portar una pala o una cassola (en le meu cas) per excavar un forat a la sorra i, voilà! , s'aconsegueix un spa personalitzat! Tot i que es troba ple de guiris no m'hi vaig poder poder ressistir tampoc i vaig cavar el meu pròpi jacutzzi. La veritat és que fa molta gràcia ja que l'aigüa surt calentíssima amb bombolletes incloses, i normalment aquestes coses d'aigües termals sempre les fan pagar, però en aquest cas era totalment gratis!!


Després de fer el turista una bona estona vaig seguir el meu camí cap al sud, fins a la població de Hamilton on allà em trobaria amb el meu pròxim àmic. Hamilton es trobava a uns 200 km, però per sort vaig conèixer una noia holandesa que m'hi va portar amb el seu cotxe molt a prop perquè també era el seu camí. Quina sort! Tot seguit, em vaig trobar amb en Keith, un home de 6o cap amunt, ple de vitalitat i amabilitat que es dedica a vendre gofles i crepes amb la seva caravana amunt i avall però que també te una gran casa amb hort per cultivar , una petita granja i un bon jardí. Amb ell i la seva dona em passaré la pròxima setmana realitzant un treball voluntàri de 4 hores diàries a canvi d'allotjament i menjar gratuït, a través de la pàgina web HELPX.com.


Només començar el viatge amb cotxe cap a casa seva, casi patim un petit accident, ja que una roda de la caravana es va punxar. La vam arreglar i llestos! Durant les 2 hores de trajecte en cotxe vam parlar molt per coneixe'ns bé, i ja de seguida vaig arribar a aquesta conclusió: aquest tiu és genial!!!!!!! En Keith te un sentit de l'humor extraordinàri, sempre rient i fent bromes, es deixa la vida per ajudar als altres! És d'aquelles persones que sempre saluda a tothom encara que no els conegui! D'agraïment per la meva ajuda amb la roda, va i m'invita a sopar al Mc Donalds!!



En Keith i la seva dona Faye, són la bondat personificada. Sempre atents amb tot, em tracten com si fos un fill o nebot. També són una parella excepcional, tot i portar 50 anys de casats sembla que estiguin tontejant encara, que enamorats estan de l'un de l'altre!!!


Viuen a una població de 7000 habitants anomenada Opotiki, a la banda est de Nova Zelanda , una zona amb una forta influència de la cultura maorí. No és extrany doncs, veure ple de detalls maoris arreu i observar que la major part de la població té característiques físiques d'aquesta cultura polinèsica. Fins i tot, pel centre d'Opotiki és comú veure homes o dones parlant la seva llengüa materna o amb tattos a la cara, un tret diferencial.




La casa d'en Keith i la Faye es troba a les afores d'Opotiki, a una zona molt rural. Tinc totes les comoditats necessàries: una habitació per mi sol, internet, espai i camins per anar córrer i fins i tot una platja no gaire lluny on a vegades s'hi fan onades diuen.







Des de la platja és pot veure una ïlla, és la Whakaari (White Island) el volcà més actiu de Nova Zelanda a 29 km de la costa. En dies clars, és possible veure el fum i vapor calent que surt del seu cràter, on s'hi han registrat temperatures de 800º graus!! La illa es pot visitar amb helicòpter o amb vaixell, això sí, pagan preus austronòmics...


Amb la Faye, hem surtit diverses tardes a caminar , ja que hi ser més gran que en Keith, és una dona molt esportista que mai falla al seu passeig de la tarda. Als anys 60, quan ningú viatjava es va fer un viatge en motxilla amb una amiga per tot Europa!! Sovint em parla de la Espanya de Franco!!


La Faye m'ha ensenyat una de les meves tasques diàries, alimentar les gallines i collir-hi uns quants ous!! També, m'ha mostrat i explicat les grans expancions de plantacions dels famosos kiwis que tenen pel voltant de la casa, els quals no colliran fins al Maig. La Faye és una molt bona dona, però és una conversadora compulsiva, no para de xerrar!! i parla super super ràpid i em costa d'entendre-la. A vegades quan acabo cansat d'escoltar-la, ja que requereix molta concentració, desconecto totalment i opto per dir-li yes yes cada 10 segons.....





Els dies aquí són tranquils i relaxants, tot gira al voltant dels àpats. Les feines que he estic fent aquests dies són molt diverses. De moment he sigut: pintor de parets, desinfectador de plantes, pagès, jardiner, escombraire de garatges, collidor d'ous de gallines....





Un dels passejos que m'ha agradat més ha estat el que hem fet aquesta tarda. M'ha portat a un bosc genial, que semblava com si estiguès perdut en una ïlla de la Polinèsia



Hi ha unes palmeres autòctones, que segons m'ha explicat cada anell del tronc significa que porta 2 anys de vida.





I hem vist un arbre sagrat pels maoris, un arbre gegant que s'assembla al que tots em somiat de petits per construïr-hi una cabanya. Els maoris deien que tenia poders màgics i era un lloc sagrat i vigilat. El que no sabien és que aquest arbre s'ha estuidat i té més de 2000 anys, un dels més antics conservats!!!




Per acabar, em continuat la nosta excursió per la platja, km i km banyats per l'oceà sense ningú però plens de detalls...





NOTA DEL BLOG:
Alguns de vosaltres m'heu dit que no podeu escriure missatges al meu blog. Això era perquè tenia una opció que no deixava sinò et registraves. Ara és més fàcil, tens dos maneres bàsicament:
  1. escrius el teu comentari i poses al perfil: ANÒNIMO ( escriu el teu nom per saber qui ets!)
  2. escrius el teu comentari amb el teu compte GOOGLE i et fas seguidor del blog . Es pot fer directament allà fàcilment i serveix per totes les pàgines de google!

Mireu, jo tinc un amic que ja n'hat fet un!!!!!

11 comentaris:

  1. quac quac quac!!!

    El patito cachondu!!

    ResponElimina
  2. Raaaaaaaaaaaaaaaaiiiii!!

    que guay la teva aventura! que bé escrius!! en serio k vius a 29 km dun volcà actiu a 800graus???? jaja
    petons guapissim!!!!!!!!
    Yolanda

    ResponElimina
  3. eii Yola!

    merci merci! Doncs sí, no vivim molt lluny de volcà, de fet tota la illa nord de nova zelanda esta a una zona activament volcànica!!! Malegro de saber de tu! mua!!

    ResponElimina
  4. Hola rai
    felicitats pel blog, està molt bé! Vigila amb el que fas i molta sort! Segueix explicant val?!
    Toni M.

    ResponElimina
  5. Bones Toni!

    Et faré cas, aniré amb compte! Merci per seguir-me! una abraçada!

    ResponElimina
  6. M'agrada molt la foto del cargol artorxa :) i les dels ocellets!! Ho fas molt be! Estas fet tot un reporter, tens fusta. Que si, que si! Un ptonot

    ResponElimina
  7. laurita! mira jugo a ser reporter de viatges amb aquest blog, rollo miquimoto o els de la lonely planet jeje Quesiquesi!! kisses!

    ResponElimina
  8. Com tho fas per fer aquests viatges tant impressionants? Quina vida que portes nen! per cert, hi hanfotus molt maques! Petunets! Mariona

    ResponElimina
  9. Hola Mariona! T'asseguro que no faig res que TU no puguis fer, només és tenir clar que vols... :)

    ResponElimina
  10. Raaaaaaaaaaaaaaaaaaai!
    Vaig seguint les teves aventures per les antípodes!! Guapo, guapo, guapo!

    M'alegro que tot vagi tant bé!

    Les gavines de la foto són la red billed gull (larus novaehollandiae scopulinus) i la black billed gull (larus bulleri)... que guapes, no?

    http://www.nzbirds.com/birds/gullblackbilled.html
    http://www.birdingnz.co.nz/links.php

    Disfruta a tope Rai!
    Molts records del Cap de Creus!!

    PAU SK

    ResponElimina
  11. Hola Rai! :)
    Soc en Manel.... voltant pel mar! ;)

    Lo primer... la enhorabona pel concepte de viatge que t'has muntat :) Es demostra com, amb la col.laboració i l'intercanvi d'esforços es pot anar a l'altra banda del món... i amb una mica de coneixement d'idiomes es clar! ;)

    Lo segon... no cal que t'ho digui. Es una obvietat. Gaudeix i assaboreix cada segon del teu día a día. Oi que no cal que ho digui? :)

    Apa! Salut! i de nou.. la enhorabona...

    ResponElimina